Monday, December 21, 2009

Concept pe OS X Leopard

Dupa o saptamana in care m-am chinuit sa inteleg OS X-ul, am reusit sa fac distributia Concept Client 1.1 pentru Mac OS X 10.4 sau mai mare. Am facut-o intr-o masina virtuala 10.5.2 si au testat-o cativa prieteni pe 10.5.7. Mai jos de 10.5.2 nu pot garanta nimic, dar teoretic ar trebui sa mearga pe orice mai mare de 10.4. Serverul inca nu este disponibil pe OS X dar se compileaza foarte usor, pentru cine vrea neaparat. Trebuie doar instalat Xcode si darwinports si modificate flag-urile din makefile-uri din -shared in -dynamiclib. Probabil ca voi face un installer si pentru server, dar nu stiu exact cand se va intampla asta. Daca totusi cineva vrea neaparat, imi poate cere explicit asta si asa as fi mai motivat.

N-am apucat sa va mai spun cum am redus consumul de memorie cu ... 70% pe server. Asta pentru carcotasii care tot vorbesc de concept:// vs http://. Acum, teoretic sistemul suporta cam acelasi numar de useri simultani. Exista acum un flag: UseSharedMemoryPool in concept.ini. By default, e setat la 1 (true), dar daca va crapa, il puteti pune la 0(false). Atunci cand are valoarea 1, toata zona de cod pentru o aplicatie se incarca intr-o zona de memorie partajata iar pentru fiecare user se vor incarca doar cateva informatii specifice acelei conexiuni (in loc de a incarca si codul pentru fiecare user in parte, cum se intampla cand flag-ul este 0). Asta + multe alte operatiuni au redus consumul de memorie drastic.

Atasez cateva screenshot-uri de pe OS X:





No comments: